Vejledning til indberetning af aflastningsdøgn via smartphone

Du kan indberette aflastningsdøgn direkte til MedarbejderNet fra din smartphone

Hvordan kommer du i gang?

Du kan registrere aflastningsdøgn i app'en MinLøn, der findes både til Android og iPhone telefoner.

Inden du kan bruge app'en, skal du oprette dig på www.MedarbejderNET.dk. Du skal bruge Nem-ID for at logge ind. Du skal oprette en 6 cifret kode, som du fremover skal bruge sammen med dit cpr-nummer, når du logger på app’en. Koden opretter du under "Mine Indstillinger".

Følg link: www.medarbejdernet.dk

1. Vælg fanen Nem-ID
  2. Vælg Randers kommune
  3. Vælg Fortsæt
  4. Log på med Nem-ID
  1. Vælg Fanen ”Mine Indstillinger”
  2. Udfyld felter

Download app’en MinLøn der, hvor du normalt henter app’s.

Når du har downloadet app ‘en og har lavet koden, er app’en klar til brug.

Sådan indberetter du aflastningsdøgn

Bemærk

Har du flere ansættelsesforhold, vær meget opmærksom på, at du vælger det rigtige.

Når du åbner MinLøn Aflastning første gang, bliver du gjort opmærksom på, hvordan du kan skifte mellem registranterne.

Åbn app'en MinLøn og vælg

1. Ikonet aflastning
  2. Det konkrete barn

Alle personoplysninger i eksemplet er fiktive

Hver enkelt aflastningsperiode skal indberettes separat

I det nye skærmbillede kan du udfylde tidsperiode pr. aflastning og eventuelt skrive en kommentar. Kommentarer må KUN være af lønmæssig karakter.

I bjælken øverst kan du hele tiden se registrantens navn og fødselsdato, så du er sikker på, at du indberetter på det rigtige barn.

1. Angiv tidsrum for aflastning
  2. Indsæt evt. kommentar

Tryk på knappen ”indberet din aflastningstid”

Gennemse og bekræft indberetningen:

1. Navn og fødselsdato for registranten fremgår øverst.
  2. I den hvide boks kan du se den valgte periode og antal aflastningsdøgn.
  3. Trykker du på taleboblen i øverste højre hjørne, kan du også gennemse din kommentar.
  4. Hvis noget skal rettes, kan du gå tilbage via krydset i øverste venstre hjørne.
  5. Når alt er, som det skal være, bekræfter du indberetningen ved at trykke på "Bekræft" nederst på billedet.
  6. Du vil herefter komme retur til hovedmenuen og få en besked om, at din indberetning af aflastning er sendt til godkendelse.

Tjek og redigér din indberetning

Vil du redigere, tjekke status eller se historik på en indberetning i MinLøn App, finder du den nemmest i MinLøn Oversigt. Trykker du på indberetningen, får du vist et detaljeret billede, hvor alle informationerne (barnets navn, tidsrum og eventuel kommentar) vises samlet.

Vigtigt

Ønsker du at redigere dato eller tidsrum pga. fejl, beder vi dig slette hele indberetningen og efterfølgende foretage en ny indberetning med korrekt dato og tidspunkt. Trykker du "Rediger" i øverste højre hjørne, bliver du mindet om denne procedure (for redigering af aflastningstid).

Er alt, som det skal være, kan du blot trykke tilbage og afvente godkendelse

Godkendelse og udbetaling

Når du har registeret døgn ved hjælp af app’en, skal Familie- og rådgivningscentret godkende dine indberetninger, før lønnen kommer til udbetaling. Udbetalingen sker som vanligt med månedslønnen og følger lønperioderne.