Din virksomhed får nu adgang til endnu flere genbrugspladser

Det skal være nemt og fleksibelt at komme af med dit erhvervsaffald. Derfor samarbejder Randers Kommune med nabokommunerne om at give erhvervsdrivende adgang til genbrugspladserne - et samarbejde Mariagerfjord Kommune nu også er trådt ind i.

Du kan allerede nu købe mærkater, der giver adgang i hele 2020.

Med et erhvervsmærkat i forruden er det nemt at komme af med dit erhvervsaffald. Det er især håndværkere, der benytter sig af ordningen, men alle virksomheder, der skal af med genbrugsmaterialer, kan købe adgang til genbrugspladserne. Mærkatet giver som noget nyt også adgang til genbrugspladserne i Mariagerfjord Kommune.

”Vi er glade for at kunne udvide samarbejdet, så de virksomheder, der har opgaver lidt længere nordpå, også nemt kan komme på genbrugspladsen. Vi har høje ambitioner på affaldsområdet, og det er vigtigt, at vi gør det så let som muligt for vores erhvervsdrivende at komme af med deres affald,” fortæller Frank Nørgaard, formand for Miljø- og teknikudvalget i Randers Kommune.

Et mærkat i forruden er den letteste løsning for virksomheder fra Randers Kommune, og det er også det billigste, hvis man kommer jævnligt på genbrugspladsen.

Hurtig adgang i 12 østjyske kommuner

Samarbejdet i Business Region Aarhus fortsætter, så der er også i 2020 mulighed for at købe adgang med telefonen på samtlige genbrugspladser i de 12 medlemskommuner. Med den udvidede adgang er det lettere for randrusianske håndværkere at tage opgaver i andre kommuner, da de ikke skal tilbage til Randers med affald, men kan købe adgang i den kommune, de arbejder i.

Her kan du købe erhvervsmærkatet