Kan du noget med en symaskine eller en boremaskine?

Og har du lyst til at hjælpe andre med at reparere i stedet for at smide væk?

En gammel taburet kan sagtens ompolstres med en rest møbelstof og fluks er den 'ny' igen....

Jamen så har biblioteket et rigtigt godt tilbud til dig. Du gør samtidigt noget for verdensmål 12.5, der handler om at vi skal generere mindre affald. Så hvis din brødrister kan riste igen, og lommen kan sys fast på din skjorte igen, jo bedre bliver vi til at mindske mængden af affald.

Bliv frivillig i den nye Repair Café på Randers Bibliotek

Randers Bibliotek søger kreative og fingernemme frivillige, der gerne vil bruge deres evner i en god sags tjeneste.

”Vi vil gerne bidrage til, at flere gode ting genbruges og færre anvendelige ting ender på genbrugspladsen. Derfor søger vi frivillige, der kan hjælpe borgerne i Randers Kommune med at reparere forskellige ting; for eksempel tøj, elektronik og andre småting fra hjemmet”, siger Lena Koldsø, tovholder for Repair Caféen på Randers Bibliotek.

Der findes over 70 Repair Caféer i Danmark, og formålet er at fikse gamle ting for at give dem længere levetid. Repair Caféen i Randers får base på Hovedbiblioteket og er åben den sidste onsdag i måneden kl. 15-17.

Første gang bliver onsdag d. 25. januar 2023.

Del din viden og kunnen

Der er stadig brug for dig, der har lidt praktisk snilde både på symaskinen og i værkstedet. Vil du høre mere om at være frivillig, så kontakt Lena Koldsø på telefon 8710 6804 eller mail lk@randersbib.dk

Fakta om Repair Caféer

• Repair Café Danmark er en non-profit forening med danske Repair Caféer i hele landet.
  • Alle arbejder 100 procent frivilligt – både i hovedforeningen og i de lokale afdelinger.
  • Foreningens formål er at facilitere og motivere frivillige, forbrugere, foreninger og kommuner til afholdelse af og deltagelse i Repair Caféer og derved reducere affald, ændre forbrugsmønstre og skabe viden om og lyst til grøn omstilling.