Tak for besøget!

For syvende år i træk var Affaldskontoret på Randers Messen, men i år havde vi taget nogle af vores andre kolleger fra Randers Kommune med, så der blev snakket om meget mere end affald.

I weekenden den 16. og 17. februar stillede Randers Kommune op med en stor stand på Livsstil- og Boligmessen 2019 i Arena Randers, så der var rig mulighed for at snakke om andet og mere end affald i år.

På affaldsområdet var der mange, der benyttede lejligheden til at få indberettet placeringen af deres affaldsbeholdere i forhold til skel, eller de ændrede tømmefrekvensen på deres restaffald. Der var masser af positiv og konstruktiv feedback, og vi fik de fremmødtes perspektiver og opbakning på det at sortere affald. Kommunens borgere vil heldigvis rigtigt gerne sortere, og de vil også gerne gøre det rigtigt.

Palle var med på messen

Vi havde også vores ven Plastik Palle med, så man ved selvsyn kunne se, at de kødbakker og ymerbøtter, som vi alle sammen smider i genbrugsbeholderen, bliver til fine nye plastikpaller. Plastikpallen er lavet af snavset mixplast, der nu bliver vasket og lavet til plastik granulat, så der kan støbes nye ting af plastik. Begge dele er udviklet af virksomheder her i Randers Kommune, og det kan vi godt være lidt stolte af.

De var med på messen:

• Jobcenter Randers Erhverv med fokus på rekruttering og kompetenceudvikling
  • Erhverv og Landdistrikter var klar til en snak om bredbånd og kommunale byggegrunde og bolig projekter i kommunen.
  • Smeden Søren Holm fra ’Rigtige Mænd’ var på besøg både lørdag og søndag, idet Randers er blevet en visionskommune for ’Bevæg dig for livet. Et 5-årigt projekt der er målrettet på at få kommunens borgere til at blive fysisk mere aktive.
  • Vi fik fint besøg af en galakse soldat om søndagen, som optakt til ’En by i galaksen’, og om lørdagen var der mange glade børn, der fik lavet en rigtig flot omgang face paint.
  • Både lørdag og søndag kiggede kommunaldirektør Jesper Kaas også forbi og svarede på borgernes spørgsmål – om blandt andet om udviklingsprojekterne Sporbyen og en Byen til vandet.

Vi siger tak for besøget!