Vi hjælper hinanden med at bekæmpe madspild

For selv om vi kan lave strøm på madaffaldet, så er det jo alligevel bedst, når vi spiser den mad, vi køber.

Vi kan nok allesammen blive enige om, at det er bedst, når vi får spist den mad, som vi har købt hjem eller dyrket i haven. Men engang imellem så har man fået købt for meget ind, der er for mange rester, eller man fik ikke lige spist i forhold til madplanen. Der er også meget at det, som vi smider spanden til madaffald, der kunne være brugt på anden vis.

Selvom vi er glade for alt det madaffald, som vi indsamler i kommunen, så ser vi dog hellere, at det ender i folks maver end i stikkontakten.

Vi deler de gode idéer

Vi syntes derfor, at det er en god idé, at vi deler opskrifter med hinanden, hvor der indgår fødevarer, der i langt de fleste tilfælde ville være endt i køkkenspanden.

Så hvis du, ligesom Lasse David Poulsen, har lavet en opskrift, eller fået en opskrift, hvor der indgår ingredienser, der typisk ender i køkkenspanden, så vil vi rigtigt gerne hjælpe dig med at dele den med andre.

Send en mail til affald@randers.dk og skriv 'Opskrifter med madaffald', så deler vi den gerne.

Og selvfølgelig tak til Lasse, fordi han ville dele sin opskrift med os alle.