Mit affald blev ikke hentet

Tog vi ikke skraldet? Så læs her hvorfor det kan være, og hvad du skal gøre.

Har vi ikke taget dit affald med?

Så er det måske fordi, at skraldemanden ikke har kunnet udføre sit arbejde. Det kan for eksempel være fordi sækken er overfyldt, eller fordi biler, cykler eller lignende har spærret vejen hen til skraldespanden.

Du kan også se, om der er en forklaring på: 

Alternativt kan du dagen efter ringe til Affaldskontoret på tlf. 8915 1617.

Har du ikke fået tømt pga. fejlsortering eller andre forhold?

Forholdene skal bringes i orden før vi kan tømme din beholder. Er der tale om fejlsortering, skal affaldet de rigtige steder hen. Vi kommer først forbi igen, når du næste gang har normal tømningsdag, så det kommer måske til at knibe med pladsen i beholderen. Du kan komme af med genbrugsmaterialerne på en af vores genbrugspladser. Er du i tvivl, så bed en pladsmand om at hjælpe dig.

Har du ekstra restaffald til næste tømmedag, kan du købe et sækkemærke, så vi kan tage den ekstra sæk med. Sækkemærker kan du købe her.

Er du blevet glemt?

Er kørslen ikke aflyst, eller gælder ovenstående årsager ikke for dig, så er du nok blevet glemt. Du kan henvende dig via selvbetjeningen Mit Affald, via appen AffaldRanders eller ved at ringe til Affaldskontoret på 8915 1617.