Sådan kan du betale

Her kan du få overblik over, hvordan du kan betale dine regninger til Randers Kommune.

Når du får regninger fra Randers Kommune kan du betale på følgende måder:

I selvbetjeningsløsningen "Mit betalingsoverblik" kan du betale dine regninger til Randers Kommune med betalingskort eller MobilePay. Du kan også tilmelde dine betalinger til Betalingsservice eller Mobilepay Abonnement.

Du skal være opmærksom på, at der indtil uge 13 alene kan logges på med NemID.

MitID vil herefter også kunne bruges.

Mit Betalingsoverblik kan alene bruges med følgende browsere: Google Chrome, Edge samt Firefox.

Gå til "Mit betalingsoverblik".

På "Mit betalingsoverblik" kan du eksempelvis se oplysninger om, hvad du har betalt/skal betale for dit barns daginstitution, eller hvad du skylder i ejendomsskat.

Når du får en regning fra kommunen, kan du altid se betalingsfristen. Har du spørgsmål til din regning, skal du kontakte den afdeling, der står som afsender.

Randers Kommune sender regninger med betalingsinformation via Digital Post til din E-boks eller borger.dk.

  • Er du fritaget for Digital Post, sender vi med postvæsenet.
  • Er du tilmeldt Betalingsservice, så ser du regningerne på den oversigt, du modtager fra Betalingsservice.
  • Er du tilmeldt 'Mobilepay Abonnement', vil du modtage regning som normalt, med oplysning om at betaling vil ske via Mobilepay Abonnement.

Virksomheder og foreninger, som har et CVR-nummer, modtager regninger med betalingsinformation fra kommunen i deres digitale postkasse på virk.dk

Hvis du ikke har mulighed for at betale til tiden, skal du kontakte Betalingskontoret.
Gør du ikke det, risikerer du at få rykker med gebyr. Kommunen kan også sende din restance til inddrivelse hos Gældsstyrelsen.

Manglende betalinger kan føre til modregning i udbetalinger fra det offentlige, og kan medføre henvendelse fra  Betalingskontoret.

Har du brug for hjælp til den digitale selvbetjening kan du ringe på 7020 0000.

Hvis du har en netbank-aftale med dit pengeinstitut, kan du betale dine regninger, når du har tid og lyst, hele døgnet og hele ugen.

Inde i din netbank skal du indtaste indbetalingskortets læselinje. Vær dog opmærksom på, at læselinjen kan være forskellig fra måned til måned. Du skal også udfylde feltet "oplysninger til modtager". Her skal du oplyse den betalingsart og det debitornummer, som står på indbetalingskortet.

Hvis du ikke har et girokort med læselinje, skal du i stedet oplyse dit personnummer eller dit SE/CVR-nummer og oplyse hvad du betaler for.

Du kan betale ved at overføre til Randers Kommunes konto i Nordea, hvor kontonummeret er 2212 590-87-64988.

De fleste kommunale regninger kan tilmeldes BetalingsService.

Det står på indbetalingskortet eller fakturaen, hvis det er muligt.

Du har tre muligheder for tilmelding til BetalingsService. Du kan:

  • tilmelde dig i din bank eller din sparekasse
  • kontakte os på betalingskontoret. Tag dit bankkontonummer med, så sørger vi for tilmeldingen

Du kan betale ved at indsætte beløbet på Randers Kommunes konto i Nordea. Kontonummeret er 2212 5908764988

Ved bankoverførsler skal du på indbetalingen oplyse dit personnummer eller dit SE/CVR-nummer og oplyse hvad du betaler for.

Du kan betale kontant på posthuse, i banker og sparekasser.

Pengene skal indsættes på kommunens konto i Nordea, som er 2212 590-87-64988.

Husk at oplyse dit personnummer eller dit SE/CVR-nummer og at oplyse, hvad du betaler for.

Du har også mulighed for at betale med kontanter i Borgerservice, når du skal have:

  • pas
  • kørekort