Lær at tackle angst og depression - for unge

Hvis du oplever tegn på angst og depression, så kan dette kursus hjælpe dig til at tage et skridt mod en bedre hverdag.

'Lær at tackle angst og depression - for unge' er ét af tre gratis tilbud for at fremme unges mentale sundhed i Randers Kommune. Se de øvrige tilbud i boksen til højre.
På baggrund af en snak og en faglig vurdering afgøres, hvilket tilbud der passer dig.

LÆR AT TACKLE angst og depression for unge er et gratis tilbud til alle mellem 15 og 25 år i Randers Kommune, der har symptomer på angst eller depression.

Kurset har til formål at give dig inspiration til, hvordan du tackler de bekymringer og problemer, som følger med angst og depression. Du lærer bl.a. at:

• Håndtere vanskelige følelser - f.eks. bekymring og tristhed
  • Håndtere træthed og stress
  • Blive bedre til at være sammen med andre
  • Arbejde med at gøre de ting, du gerne vil
  • Sætte mål - og nå dem

Vi giver dig redskaber til at få en god hverdag, selvom du føler dig ængstelig eller deprimeret. Gennem kurset får du desuden mere selvtillid og styrke til at klare det, der er svært.

Sådan foregår det

LÆR AT TACKLE bygger på ligemands-princippet. Derfor har mindst den ene af underviserne på hvert kursus erfaring med problemstillinger, der minder om kursisternes. Alle instruktører har gennemført et særligt uddannelsesforløb.

Der holdes løbende kurser i Randers Sundhedscenter. Næste kursusstart er d.10/4.

Kurset er et 7 ugers forløb,  hvor man mødes én gang om ugen i 2,5 time.