Byggesagerne bliver ikke til bunker

Medarbejderne sidder derhjemme, men gør deres bedste for, at det ikke påvirker serviceniveauet. Alle får stadig behandlet deres sager.

Arbejdsbordet ser lidt anderledes ud, end det plejer. Baggrundssnakken fra kollegaerne er skiftet ud med hjemmets vante lyde. Men med internet og en bærbar computer, kan man sagtens behandle byggesager, selvom kaffepausen bliver brugt på at snakke med børnene i stedet for at snakke om dem.

”Det tog et par minutter at få sat det hele op, og så skulle jeg da lige vænne mig til, at jeg ikke har nogen at sidde og vende sagerne med hen over skærmen. Men da først jeg kom i gang, var det ikke så anderledes end at sidde på kontoret. Man er jo koncentreret om sin opgave, og jeg er vant til at lukke af for snakken omkring mig,” fortæller Annette Kaiser Sørensen, der er ingeniør og byggesagsbehandler hos Randers Kommune. På førstesalen sidder datteren og laver lektier, mens Annette Kaiser Sørensen sender dagens første sag videre i systemet – en byggetilladelse til en ny legeplads.

 

Business as usual - næsten

Det er nok at stramme den lidt, at kalde det en normal arbejdsdag, men Annette Kaiser Sørensens leder, sektionsleder Carsten Riisgaard, er glad for at se, at serviceniveauet kan opretholdes hjemme fra medarbejdernes egne skriveborde:

”Det hele er selvfølgelig vendt lidt på hovedet, og vi holder f. eks. ikke fysiske møder. Der vil da også være nogle ting, som er lidt mere besværlige i den her tid. Men alle medarbejdere har været utroligt fleksible, og vi gør det så godt som overhovedet muligt. Der er derfor ingen grund til at være bekymret for, at din byggesag ligger stille, selvom det ikke helt er business as usual.”