Fejl i udbetalingsmeddelelser for sygedagpengemodtagere

På grund af problemer hos leverandøren af det IT-system, som Randers Kommune bruger til udbetaling er en række ydelser, har nogle borgere modtaget en meddelelse om udbetaling af sygedagpenge, som viser forkert. Det er visningen, som er forkert, men det rigtige beløb bliver sat ind på kontoen.

Der er ifølge IT-leverandøren KMD tale om en visningsfejl i meddelelser sendt til borgere, som modtager sygedagpenge. Af udbetalingsmeddelelsen fremgår det fejlagtigt, at borgerne modregnes et beløb i deres ydelse. Deres udbetaling er ikke påvirket af den fejlbehæftede meddelelse, og de modtager heldigvis den korrekte ydelse, når den udbetales til februar.

"Vi beklager de gener, som den opståede fejl har medført, og er glade for, at fejlen ikke har indflydelse på udbetaling af korrekte ydelser. Vi er beklageligvis påvirket af problemer hos vores leverandør, og vores målsætning er, at borgere, som modtager ydelser gennem vores IT-system, ikke skal opleve fejl hverken i meddelelser eller udbetalinger,” siger Sasia Rosenkilde Jeppesen, leder af Ydelseskontoret.

Det korrekte udbetalingsbeløb optræder øverst på siden til højre for dispositionsdagen i den meddelelse, de berørte borgere har modtaget.

Kontakt Ydelseskontoret          

Det er muligt at træffe Ydelseskontoret mandag-tirsdag kl. 10.00 - kl. 12.00 og torsdag-fredag kl. 10.00 - kl. 12.00 på 89 15 15 15.

Det er også muligt at henvende sig i Job & Ydelse på Jobcenter Randers, Regimentvej, indgang H for personlig betjening, hvis der ønskes hjælp til indberetning i den nye selvbetjeningsløsning eller hjælp til indberetning i MitSygefravær.