Ny klageprocedure for lejere og udlejere

Klager til Huslejenævnet og Beboerklagenævnet skal nu ske via digital post, e-mail eller brev. Det skyldes, at den nuværende selvbetjeningsløsning lukker.

Selvbetjeningsløsningen ved navn EG ON Klagenævn lukker, da leverandøren har besluttet ikke at videreføre systemet. Derfor skal alle klager til Huslejenævnet og Beboerklagenævnet i Randers Kommune nu ske via digital post, e-mail eller brev.

Download din sag

Huslejenævnet og Beboerklagenævnet har brugt systemet igennem de seneste 7 år. Alle, som har haft en sag ved Huslejenævnet eller Beboerklagenævnet i Randers Kommune inden for de seneste 7 år, opfordres til at downloade deres sagsdokumenter inden 1. januar 2023, da det efter den dato ikke er muligt at tilgå dokumenterne via systemet. Systemet kan tilgås via dette link:

klagenaevn.egon.dk/part

"Det er vigtigt, at alle, som har eller har haft en sag hos os, og som ønsker deres dokumenter, går ind og downloader dem inden 1. januar. Vi har været glade for EG ON Klagenævn og leder nu efter en ny selvbetjeningsløsning. Indtil da skal lejere og udlejere indgive klager via digital post, e-mail eller brev," siger Lilian Klemmensen, leder af Huslejenævnet og Beboerklagenævnet i Randers Kommune.

Sådan klager du

Klager kan nu sendes via digital post ved at logge ind på borger.dk eller virk.dk, klikke på 'Digital post' og derefter 'Skriv ny besked'. Modtageren skal være Randers Kommune og kategorien skal være Huslejenævnet. Alternativt kan man skrive en mail til huslejenaevnet@randers.dk eller beboerklagenaevnet@randers.dk. Sender man via brev, skal det stiles til huslejenævnet eller beboerklagenævnet, Laksetorvet 1, 8900 Randers C.

Sager, som endnu ikke er afsluttet, vil blive videreført af Huslejenævnet og Beboerklagenævnet. Meddelelser i uafsluttede sager vil blive sendt til e-boks.

Læs mere om Huslejenævnet her.

Læs mere om Beboerklagenævnet her.