Hestehygge og sans med heste

Et særligt tilrettelagt forløb med heste for børn og unge mellem 4-20 år.

Hestehygge og sans med heste

- hos NaturogRidesans lidt Nord for Randers

Et særligt tilrettelagt forløb med heste for børn og unge mellem 4-20 år.
Her er alle børn og unge velkomne og der bliver taget hensyn til særlige behov.
Her er både mulighed for lektioner på små hold med max 4 deltagere, samt individuelle lektioner.

Indhold i undervisningen

Via kontakt med hestene arbejdes der med ro i kroppen og med øvelser der stimulere og styrker sanseintegrationen, kropsbevidstheden og balancen. Desuden lærer man en masse om hvordan heste kommunikere med hinanden og os mennesker, samt om håndtering og pasning og pleje af hestene.

Vi har det sjovt og hyggeligt sammen med hinanden og med hestene.

Eksempler på øvelser vi laver:

Sanseøvelser:

• Lig på hesten
  • Træk vejret med hesten
  • Rid med lukkede øjne
  • Balance øvelser
  • Samarbejdsøvelser

Forhindringsbanen:

Vi bruger forhindringsbanen i skoven, bygger vores egen bane på ridebanen og bruger banen både med os selv, med kæphest og rigtigt hest.

Personale

Undervisningen varetages af Anneli Juul Simonsen, der er uddannet fysioterapeut, miljøterapeut og under uddannelse til naturcoach. Anneli er desuden udvikler af og underviser på VIA University Colleges diplommodul Hesteassisteret praksis, hesten i pædagogik, rideterapi og rehabilitering, samt i fag om krop og sanser. Anneli har arbejdet med særlig tilrettelagt ridning i mere end 15 år.

NaturogRidesans fritidstilbud henvender sig primært til:

Børn og unge med særlige behov, som eksempelvis sanseforstyrrelser, let nedsat motorisk kontrol, skoleværing, angst, stress, nedsat trivsel, Autisme, ADHD eller andre forstyrrelser.

Der oprettes løbende hold og individuelle tider i følgende tidsrum:
Mandag mellem 13-17
Torsdag mellem 9-16

Mødested

NaturogRidesans
Stabelsvej 42,
8981 spentrup

Forplejning:

Müslibar og juice/vand til den lille sult og ved behov.

Busforbindelse

Bus nr. 235 kører til Spentrup hvor afhentning kan arrangeres.

Tilmelding

For tilmelding, eller hvis du ønsker at vide mere ring til Anneli på 21131477 eller send en mail til anneli@naturogridesans.dk

Hold: 900 kr. om måneden for en time om ugen.

Enetime: 2300 om måneden for en time om ugen.

Tilgængelighed

Fysisk tilgængelighed:
Til Hesteassisteret terapi er der ikke mulighed for at deltage, hvis man har et fysisk handicap af en sådan karakter, at man er kørestolsbruger, og har brug for lift.

Psykisk tilgængelighed:
Der er god plads inde og ude, så du kan trække dig væk, hvis du behov for det. Der er en opvarmet rytterstue.

Links

Læs mere på NaturogRidesans.dk samt på NaturogRidesans' Facebookside og/eller Instagram.