Kursus i Sanser og Motorik fra 1-6 år

For pædagoger og pædagogmedhjælpere i Randers Kommune

Nyt kursustilbud med inspirerende viden om sansemotorik, herunder sansebearbejdning, motorik og den generelle læring med kroppen som udgangspunkt.
Dette kombineres med viden om og praktiske redskaber til at arbejde med fokus på læringsmiljø, opgaven og/eller det enkelte barn.

Kurset består af to kursusdage:

1. kursusdag: Onsdag den 15. marts 2023 kl. 9.00 - 12.30

Teoretisk oplæg om sanser og sansebearbejdning for børn i alderen 1-6 år. Der vil løbende komme eksempler fra PPR’s praksisnære arbejde og der lægges op til en god blanding af refleksion og diskussion. Kursusdeltageren vil få materiale om sansebearbejdning med hjem.

2. kursusdag: Torsdag den 16. marts 2023 kl. 9.00 - 12.30

Teoretisk oplæg om børns motoriske udvikling i alderen 1-6 år, herunder vigtigheden af velfungerende motorik både grov- og finmotorisk. Hvad sker der når der er forsinket motorisk udvikling, og hvordan hjælper vi bedst børn som er motorisk udfordrede i dagligdagen. Der vil være eksempler fra praksis.

Kurset er for pædagogisk personale i Randers Kommune.

Begge kursusdage afholdes i Center for Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, Gl. Stationsvej 9, 2. th., 8940 Randers SV.

Der henvises til gratis parkeringsareal på Brotoften ved Radio ABC.

Fysioterapeuterne Maja Hammer Vilhelmsen og Jeanette Smedegaard Markvardt

Kurset er sat op som 2 separate kursusdage. Man har derfor mulighed for at tilmelde sig enten den ene kursusdag eller begge kursusdage. Der er frit valg!

Der er plads til 20 deltagere på hver kursusdag, og tilmelding sker efter først-til-mølle princippet.

Der er tilmeldingsfrist den 1. marts 2023.