Magasinet Sådan 2024 lander snart i din postkasse

Læs de spændende artikler om bæredygtige tiltag og projekter og alt det praktiske om affald og genbrug i den nye udgave af Sådan!

Magasinet du bare ska' læse!

Så er det tid til at få hældt kaffe på termokanden og finde dit bedste hyggetæppe frem, for nu lander verdens bedste magasin inden så længe i din postkasse. Og vi har masser af spændene nyt at dele med dig.

Det handler selvfølgelig stadig om affald og specielt om affaldsminimering. Men der sker så mange gode og bæredygtige ting rundt om i vores kommune. Sæt dig godt til rette og kom med rundt i magasinet og hør mere om nogle af dem.

Dem kan du møde i Sådan!

Vi har et tekstil problem, og det taler vi om. Hvad betyder dit og mit forbrug for vores miljø, og hvad kan vi gøre anderledes og bedre. Du kan møde de to Randers piger Signe og Alexandra, der har startet virksomheden Gavn Studio, der giver nyt liv til herrehabitter, og laver dem til smarte business-suits til kvinder. Den Skandinaviske Designskole tænker også genbrug ind i deres designs, så brugsspor giver inspiration til nye designs.

Du kan få et kig ind i butikken Rhanders Handsker. En forretning med en lang historie og for hvem det handler om kvalitet mere end trends.

Vi besøger også No.17 – Huset for bæredygtig handling. Her er der højt til loftet, så længe overskriften er bæredygtighed. Du kan se kunst, drikke kaffe og reparere dine yndlingsbukser.

Magasinet har også et tema om verdensmål 14: livet i fjord, å og sø. Og hvad skal vi gøre med alt regnvandet?

Og i Vangdalen gør de noget anderledes, og det har fået mariehønsene til at komme tilbage. Du kan læse hvordan du selv gør noget for naturen hjemme i din egen have eller altan.

Nyttig information om dit affald og den fremtidige sortering

I magasinet kan du selvfølgelig stadig se de forskellige skraldespande, der er at vælge mellem. Du kan som altid se tømningsfrekvenser og priser på tømninger og andre nyttige oplysninger. Du finder også en nem oversigt over sortering af husholdningens mest gængse affald lige til at rive af og hænge på køleskabet – det er den der gælder fra maj 2024.

Og så får du lidt mere håndfaste oplysninger, om hvad du kan forvente til maj, når vi skal sortere i 10 fraktioner. Vi fortæller hvad vi gør, og hvad du skal gøre, så vi er klar til at gå i gang.

Hold øje med postkassen i uge 2

Ja, hold øje så Sådan ikke ulæst ryger i genbrugsbeholderen til papir. Har du sagt ’Nej tak’ til reklamer og gratisaviser, kun du hente dit eksemplar her:

• Genbrugspladserne i kommunen
  • Biblioteker