Støtte til samarbejde efter skilsmisse (SES)

Det digitale værktøj SES (Samarbejde Efter Skilsmisse) er et gratis tilbud om hjælp til skilsmisseforældre i Randers Kommune.

SES er et digitalt værktøj og tilbud til dig, der er blevet skilt eller står over for en skilsmisse. SES tilbyder hjælp til at komme bedst igennem en skilsmisse og de forandringer og udfordringer, der kan følge med.

Randers Kommune abonnerer på SES, og det betyder, at alle skilsmisseforældre i Randers Kommune har gratis adgang til værktøjet.

18 online moduler

I SES får du adgang til 18 digitale moduler, som du kan gennemgå hjemme i trygge rammer. Modulerne er inddelt i forskellige temaer, som handler om alt fra børns behov, vrede og andre faldgruber i forældresamarbejdet efter en skilsmisse.

Alle temaerne i de digitale moduler er sammensat af indhold som video, illustrationer og billeder. Der er en fortællerstemme, der guider dig igennem modulerne. En del af modulerne består blandt andet af små videoer, der viser, hvordan du som skilsmisseforælder kan håndtere nogle konkrete situationer, så de ikke ender i en konflikt.

Sådan kommer du i gang

Det er simpelt at komme i gang med SES. Du opretter en bruger på www.ses.dk, og herefter er du i gang. Det kræver ingen tilmelding eller dialog med kommunen at komme i gang.