Klagevejledning

Du har mulighed for at klage, hvis du uenig i den afgørelse, som Familie- og rådgivningscentret har truffet.

Hvis du ønsker at klage over den afgørelse, Randers kommunes Familie- og rådgivningscenter har truffet, kan du klage til Ankestyrelsen. Ankestyrelsens afgørelse kan ikke indbringes for andre administrative klageinstanser.

Klagen skal du sende til Familie- og rådgivningscenter, Odinsgade 12, 8900 Randers C. Du kan vælge at klage mundtligt eller skriftligt, og din sagsbehandler kan hjælpe dig, hvis der er behov for det. I klagen skal du oplyse, hvorfor du er utilfreds med afgørelsen.

Der er en frist på 4 uger til at klage, efter at du har fået meddelelse om afgørelsen.

Når kommunen har modtaget din klage, vil der inden for 4 uger blive set på din sag igen. Der vil blive taget stilling, om du kan få helt eller delvis medhold i din klage. Hvis dette fører til, at afgørelsen ændres, vil du få besked om det. Hvis det derimod ikke fører til en ændring, vil din klage blive sendt til Ankestyrelsen sammen med sagens relevante akter.

Hvis du har spørgsmål til Familie- og rådgivningscentrets afgørelse eller er i tvivl om, hvordan du skal klage, er du velkommen til at kontakte Familie- og rådgivningscentret enten skriftligt eller telefonisk.

Indsend klage digitalt

Hvis din klage indeholder personfølsomme oplysninger, skal du sende den til os via en sikker forbindelse.