Øster Bjerregrav - Gransangervej og Violvej

Randers Kommune har igangsat projektering af etape 2 i Øster Bjerregrav. Det forventes, at byggegrundene vil komme til salg omkring sommerferien 2024.

Øster Bjerregrav er tæt på både motorvej og Randers C, som du når i bil på 10 min. Området har god offentlig transport og Bjerregrav Mose i "baghaven".

Randers kommune er i gang med at projektere byggemodning på Gransangervej, Violvej og Sneppevej i Øster Bjerregrav.

Byggegrundene er omfattet af lokalplan 537 og kommuneplantillæg 94, og der henvises generelt hertil for detaljer for boligområdet. Lokalplanen er tilgængelig her på siden.

På Gransangervej/Violvej kommer der i alt 11 parcelhusgrunde.

Tidshorisont for byggemodning

Byggemodningen forventes igangsat forår 2024.

Når byggemodningen er færdig, skal salgsvilkår og mindstepris på grundene til politisk behandling. Processen ved den politiske godkendelse tager ca. 2 måneder.

På baggrund af ovenstående foreløbige tidshorisont estimeres det, at grundene bliver sat til salg i offentligt udbud medio 2024.

Proces ved salg af grundene

Når kommunen udbyder fast ejendom, herunder byggegrunde i nye udstykninger, skal der indledningsvis gennemføres et offentligt udbud. Det vil sige, at alle grunde udbydes til salg i en 4 ugers periode. Her har alle har mulighed for at byde ind med købstilbud. Der kan bydes på op til 5 grunde i prioriteret rækkefølge, og der skal bydes udbudsprisen eller mere. Når udbudsperioden er slut, vil alle de indkomne bud blive gennemgået, og grundene sælges i forlængelse det offentlige udbud til højestbydende.

De byggegrunde der ikke er solgt i udbudsperioden, ligger til almindeligt salg på vores hjemmeside efterfølgende.

Det er ikke muligt at reservere byggegrunde, inden det offentlige udbud er gennemført.

Hvem kan købe?

De kommunale parcelhusgrunde kan alene erhverves af fysiske personer, og ingen køber kan erhverve mere end én grund.

For at fremme kommunens salg af byggegrunde, kan kommunen vælge at sælge én eller flere parcelhusgrunde i en udstykning til virksomheder (byggeselskaber), der køber grundene med henblik på videresalg i bebygget stand.

Vedtaget af Randers Byråd den 26.02.2024

Spørgsmål til grundene

Vi kan på nuværende tidspunkt desværre ikke svare på spørgsmål om grundenes størrelser eller priser. Det skyldes, at byggemodningen samt den politiske proces med godkendelse af salgspriser først skal være afsluttet.

Det er heller ikke muligt at reservere grundene.

Vi vil løbende opdatere hjemmesiden, og vi opfordrer til, at du tilmelder dig til at abonnere på nyt fra grundsalg.

Telefonisk kontakt om byggeri

Hvis du har spørgsmål til lokalplanen og herunder konkrete spørgsmål til byggeri i området, er du meget velkommen til at kontakte Byggesag.

Telefon: 8915 5100. Der er telefontid mandag-fredag ​​kl. 09.00-11.00.

Opdateret 19.09.2023