
Her er vinderne af Vi Cykler Til Arbejde 2026
Cykelkampagnen satte igen i år gang i både fællesskab, sundhed og cykelglæde blandt medarbejdere i virksomheder i Randers Kommune. Nu er vinderne af årets lokale præmier i Vi Cykler Til Arbejde-kampagne fundet.

Kampagnen sætter hvert år fokus på sundhed, bæredygtighed og gode transportvaner, og endnu en gang har arbejdspladser i Randers Kommune vist stor lyst til at vælge cyklen i hverdagen. I år cyklede de 665 deltagere i Randers Kommune tilsammen over 75.000 km
”Når så mange medarbejdere på virksomheder rundt omkring i Randers Kommune vælger cyklen til gennem en hel måned, sender det et stærkt signal om, at cyklen er et attraktivt valg i hverdagen. Det gavner både den enkelte, arbejdspladserne og den grønne omstilling. Jeg vil gerne opfordre til at tage cyklen, når det er en mulighed. Der skal lyde et stort tillykke til vinderne og til alle, der var med i Vi Cykler Til Arbejde," siger Frank Nørgaard, formand for Miljø- og Teknikudvalget.
Årets lokale Randers Kommune-vindere
Årets lokale vindere blev Retten i Randers, på andenpladsen kom holdet ’Centrum CBI’ fra Centrum Bogbinderi A/S, mens Stormtropperne fra Opvågningen på Regionshospitalet Randers tog tredjepladsen.
Vinderne er fundet ved en vægtet lodtrækning på baggrund af antallet af registrerede cykeldage i løbet af kampagnen. For hver dag et holdmedlem har cyklet, er der tildelt ét lod i den samlede præmietrækning.
Vi Cykler Til Arbejde er en landsdækkende kampagne i maj måned, der hvert år inspirerer flere danskere til at vælge cyklen som transportmiddel. Formålet er at styrke både sundhed, trivsel og grøn transport gennem fælles oplevelser på arbejdspladsen.
Præmier fra Randers Kommune
1. præmien er et gavekort på 500 kroner til Værket i Randers.
2. præmien er et citygavekort på 300 kroner til Randers Cityforening
3. præmien er et biografgavekort