Undgå kø og lang ventetid – bestil tid hvis du skal have hjælp på pensionsområdet

Borgere skal betjenes hurtigere og undgå at sidde i kø i Borgerservice. Derfor bliver der fra d. 1. juni tidsbestilling til ekspeditioner på pensionsområdet.

Ventetiderne for at få hjælp i Borgerservice til f.eks. at søge folkepension og opstart af bevilget førtidspension, helbredstillæg, personlige tillæg og enkeltydelser kan på nogle tidspunkter af dagen være lange. Med en ny tidbestillingsordning på pensionsområdet undgår borgere med et behov for hjælp nu lange ventetider. I stedet for blot at møde op og risikere at vente længe på at blive betjent, skal borgerne fremover booke en tid på Randers Kommunes hjemmeside, så de kan planlægge deres besøg og få hjælp umiddelbart efter, at de ankommer.

”Vi vil gerne gøre ventetiden så kort som muligt, og derfor lancerer vi en ny tidsbestillingsordning,” siger Birgitte Guldberg, Borgerservicechef i Randers Kommune.

Man kan altid få hjælp, hvis det er akut

Tiderne er fordelt jævnt over dagen, og man kan få en tid inden for en uge. Og er man ikke lige til at bestille tid på nettet, så er der hjælp at hente over telefonen. Har man akut brug for hjælp, er det stadig muligt at få hjælp ved personlig henvendelse i Borgerservice.

”Der vil altid være hjælp til borgere med akutte behov, og vi følger løbende ventetiden, så vi sikrer, at det altid er muligt at bestille en tid uden at skulle vente for længe på at få hjælp," siger Birgitte Guldberg og understreger samtidig, at når betjeningen gøres mere gnidningsfri med mindre kødannelse, kan medarbejderne koncentrere sig om at yde den bedste hjælp til den enkelte borger.