CSR-job

Som en del af en bred rekrutteringsservice tilbyder Jobcenter Randers de lokale virksomheder mulighed for at ansætte medarbejdere i CSR-job.

Et CSR-job er en opgaveafgrænset ansættelsesform med mindre opgaver, som tidsmæssigt fylder hos virksomheden. Ved at ansætte en medarbejder i CSR-job kan virksomheden frigøre tid og ressourcer fra nøglemedarbejderne, som i stedet kan fokusere på kerneopgaverne. Derudover kan din virksomhed med ansættelse af en medarbejder i CSR-job være med til at hjælpe et menneske, der har brug for en håndsrækning for at få foden ind på arbejdsmarkedet.

CSR-job kan varetages bredt af målgruppen af ledige i alt fra 1 til 37 timer om ugen. Der er intet job eller timetal, der er for lille. 

Der vil typisk være tale om mindre omfattende, og afgrænsede, opgaver, hvor der som udgangspunkt ikke kræves specifikke kompetencer eller uddannelse. 

Eksempler på arbejdsopgaver til en medarbejder i CSR-job

  • Oprydning og trimning af lager og butik
  • Kørsels- og budfunktioner
  • Lettere køkkenopgaver
  • Rengøring og oprydning, ude og inde
  • Havearbejde, herunder græsslåning og snerydning 
  • Lettere lager- og pakkeopgaver
  • Afrydning og klargøring af kontor, mødelokaler og lignende
  • Småreparationer
  • Bortskaffelse af affald.

Fordele ved at ansætte en medarbejder i CSR-job

Virksomheden får:

  • Løst praktiske opgaver, som ellers ville tage tid fra kernemedarbejderen.
  • Løst praktiske opgaver, som ellers ikke ville blive løst.
  • Mulighed for at frigive ressourcer til andre vigtige opgaver.
  • Mulighed for at tage et socialt ansvar ved at give et andet menneske en chance for at blive en del af arbejdsmarkedet.

Kontakt os

Kontakt Center for Virksomhedsservice og Rekrutteringpå tlf. 8915 7990​, hvis du ønsker at vide mere om CSR-job.