NYHEDSBREV

Juleferien nærmer sig og det er blevet tid til årets sidste nyhedsbrev i Fritid For Alle. Men først og fremmest, så tak for et godt og begivenhedsrigt år, der har båret præg af gode samarbejder på tværs og nye bekendtskaber! I årets sidste nyhedsbrev, kan du læse om følgende: Opfølgning inden juleferien, Vi kom i mål!, Nye foreninger i Fritid For Alle, Nye Skoler i Fritid For Alle, Kom til vores workshop, Julecamp Med Rgf Combat Archery

Opfølgning inden juleferien
Juleferien nærmer sig og mange foreningsaktiviteter er på vej på juleferie.
Det betyder måske også, at nogle foreningshold starter op på nye dage, eller nye tidspunkter efter årsskiftet. Ikke alle medlemmer er altid lige gode til at få det med. For at fastholde de børn og unge der kommet i løbet af det sidste halve års tid, er det derfor vigtigt, at være gode til at følge op, især omkring ferierne.

Her kan det være nødvendigt at gøre medlemmer opmærksomme på hvornår aktiviteterne starter op igen, hvordan de tilmelder sig det nye hold eller hjælper dem med at søge økonomisk støtte igen.
Så send et nyhedsbrev ud eller hold en hyggelig juleafslutning, hvor I kan give medlemmerne alle de nødvendige informationer.

Vi kom i mål!
Målet for Fritid for Alle i den 2-årige periode, var at hjælpe 500 børn og unge ind i foreningslivet. Det lykkedes og vi kan slutte året af med 563 brobygninger. Det er godt gået og du, som læser dette nyhedsbrev, er formentlig en af årsagerne til at det lykkedes, så tak for dig :)

Nye foreninger i Fritid For Alle
Endnu engang kan vi byde velkommen til en ny forening i Fritid For Alle:
Denne gang er det SIF Assentoft, som vil bidrage med Badminton, Bordtennis, Fitness, Fodbold, Gymnastik, Løb, Tennis og Padel.

Nye Skoler i Fritid For Alle
Vi slutter også året af med at byde velkommen til to nye skoler, nemlig Bjerregrav Skole og Hornbæk Skole.

Kom til vores workshop
Fritid For Alle, Børn og Skole, SSP & Forebyggelse og UngeCentret vil gerne invitere til en workshop, der sætter perspektiv og lys på læring, udvikling, og trivsel hos børn og unge.
Torsdag d. 1. februar 2024 fra kl. 14.30 – 16.30 i Thor Lounge, Cepheus Park Randers, Viborgvej 92, 8920 Randers NV
Til workshoppen vil Christoffer Hansen fra PLAY hjælpe os med at dykke dybere ned i emnet og dele indsigt om, hvordan fællesskaber, herunder Fritid For Alle indsatsen, kan styrke trivsel. Der vil være konkrete bud på, hvordan man bruger indsatsen i arbejdet med børn, unge og deres familier.
Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig og forpligtigende, så send venligst din tilmelding til min mail senest d. 15. januar 2024 - Læs mere i den vedhæftede invitation.

Julecamp Med Rgf Combat Archery
Sammen med RgF afholdes der Combat Archery Julecamp i juleferien fra torsdag den 28. til fredag den 29. Campen vil være centreret om Combat Archery, men parkour, spring og andre sjove aktiviteter vil også indgå.
Combat Archery kombinerer elementer fra flere andre sportsgrene som fx paintball, stikbold og selvfølgelig bueskydning. Spillet er strategisk og actionfyldt, og man bliver udfordret fysisk, taktisk og kommunikativt.

Campen foregår fra kl. 8.30-15.30 i RgF Hallen, Østre Boulevard. 29, 8930 Randers NØ.
Børnene tjekker ind hver morgen fra 8.30 – 8.45 og tjekker ud igen 15.15-15.30.

Campen er et gratis juleferietilbud for sårbare børn og unge af økonomisk trængte familier. Målgruppen er børn/unge fra 11 til 16 år, som vil have gavn af nogle sjove feriedage i et miljø, som skaber glæde gennem fællesskab og aktivitet.

Måske du kender et barn/ung der kunne have glæde af dette tilbud i juleferien? så se mere i den vedhæftede invitation.